De interne en externe waarden

Belangrijk onderdeel van het merk zijn de waarden
  • Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld maar 37% van de medewerkers weet wat de waarden van de organisatie zijn en hoe ze die moeten uitdragen.
  • Interne waarden komen primair tot uiting in gedrag, maar gaan leven door ze te omschrijven en vast te leggen.
  • Externe waarden moeten primair leven in de hoofden van stakeholders, hoe word je gezien (of wil je gezien worden) door de buitenwereld.
  • De interne en externe waarden zijn vaak op een logische wijze met elkaar verbonden.
Uit de resultaten van de ID-Scan zijn een aantal waarden naar voren gekomen. In de sessie gaan we deze samen bespreken, keuzes maken en omschrijven wat we met de gekozen waarden bedoelen.

Heldere waarden...

  • Vertellen klanten en prospects waar je voor staat
  • Zorgen voor betrokkenheid van de medewerkers
  • Helpen bij het vertellen van je (brand)story
  • Helpen bij het nemen van strategische beslissingen
  • Helpen bij het werven en selecteren van nieuw personeel