Dit archetype is behulpzaam, nuchter en realistisch. Het is de goede buur die altijd bereid is te helpen. Deze merken gaan gelijkwaardig met hun afnemers om. Sympathieke en no-nonsense merken.
Toegankelijk
Betrouwbaar
Vriendelijk
Samen
![](/clients/deltazuid/themes/uploads/1572392129ArchetypeEveryman.jpg?v=1)
The
Everyman
![](/clients/deltazuid/themes/uploads/1572266825Archetypeschema.jpg)
Als we de Everyman kort samen zouden vatten, zou onderstaande een pakkende omschrijving zijn. Bovendien geeft het schema mooi weer hoe dit archetype zich verhoudt tot de anderen.
Motto: Iedereen is gelijk
Verlangen: Verbinden met anderen
Doel: Erbij horen
Strategie: Gezond verstand
Talent: Realisme, empathie, bescheiden
Kenmerken Everyman
- Is altijd bereid anderen te helpen en is van nature empathisch.
- Streeft naar gelijkheid voor iedereen en behandelen al hun consumenten op eenzelfde manier.
- Blijft altijd realistisch en beschrijft zichzelf als een democraat. Is normaliter erg nuchter en oprecht.
- Heeft een sterk community gevoel.
- Werkt hard en staat altijd voor je klaar.
- Verlangt niet naar luxe of status.
- Is altijd oprecht wat hem onweerstaanbaar sympathiek maakt.
- Wil iedereen een gevoel van waardering geven.
- Houdt er niet van om op te vallen, maar is tegelijkertijd bang om vergeten te worden.
- Werkt vaak in teams. Met een sterk gevoel van trots op het werk dat wordt gedaan.
- Ondernemingen met dit archetype hebben vaak een familiaire organisatiecultuur; uitnodigend, solide en no-nonsense.